Monday, 5 December 2011

saye tanak hilang awk :)

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

sayang kw gedut :)
sayang awk sgtt !

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

credit to mohamad hisyamuddin bin sulaiman 

Tuesday, 29 November 2011

story kami deenlla

saye sayang dea mlbhi sgle nye :)

thnks sayang untuk sgle nye :)

bnde yg saye slalu bukak time saye online :)
bnde first yg saye buat :)

saye nak syg awk smpai bbile :)

iloveyou mohamad hisyamuddin bin sulaiman

saye nak awak bhgye bile ade dekat dgn saye
today , kua ng mak semua . peg kluang . then hal yg tak sgke gyle mak cakap , ajak lha sudinn :)
haahaaha , hati gumbira sgtt . alhamdulillah sudin ng mak ng semua punn dah ngam sgt
, ng saye nak jage si tutin ni baik2 lhaaa , ilove you so much dear . even byk halangan kami berdua sblum ni , saye tetap btahan untuk kami berdua , saya nak awk tau yg saye syg awk banget2 .
credit to : mohamad hisyamuddin bin sulaiman

Friday, 4 November 2011

wanita yang indah


"Pandangan mata seorang wanita lebih tajam dan merbahaya daripada tembusan panah yang berbisa. Oleh itu awasilah selalu agar jangan terkena panahan matanya..."
Aduhai wanita sungguh mahal pandangan mu di mata lelaki, tapi kenapa masih ada lagi yang tidak menyedari? Dirimu terlalu agung di mata lelaki dan terlalu mulia di sisi pencipta mu; namun itu semua hanya jika kau tahu mengagungkan dan memuliakan diri mu sendiri. Menjadi wanita adalah satu anugerah yang tepaling indah. Seharum mana pun wangian kasturi tidak mampu menandingi wangian budi pekertimu, lembutnya gumpalan kapas masih tewas dek kelembutan tingkah mu, halusnya butiran pasir yang menjadi peneman setia si pantai masih tidak dapat menandingi halusnya tuturmu.
Duhai wanita sebenarnya, maruah diri yang kau galas lebih berat daripada bongkah bongkah batu yang besar, kau menepis dengan penuh sabar tiap godaan nafsu dunia yang datang bertubi tubi hingga hampir mengheretmu ke kancah yang penuh onar. Percayalah wanita, akan ada bahagia diakhir kesengsaraanmu asal saja kesabaran menjadi bentengmu.
Wanita ku, terima saja makian yang bederu deru ibarat halilintar yang singgah di cupingmu, terima saja itu dengan senyuman dan ambil saja sebagai halwa telinga yang mengajarkan mu erti kesabaran. Itu sebenarnya dendangan sumbang dari bibir bibir sumbing yang ingin melihat mu sungkur. Percayalah akan ada berita manis yang singgah dicupingmu suatu masa nanti asal saja gunung kesabaranmu tidak pernah kau tarah.
Saudara wanitaku, iman mu adalah perisai, agamamu adalah landasanmu disetiap langkah yang kau atur. Jangan sesekali kau biarkan anasir songsang memperkotak katikan iman mu apatah lagi agama yang kau kandung hanya kerana nikmat duniawi semata mata, jangan kau gadaikan maruahmu yang tidak ada galang gantinya hanya kerana mengejar sesuatu yang tidak mungkin bisa kau kendong. Andai kata kau tersungkur, segeralah bangkit dan sekiranya kau tersasar jauh dari landasan hidupmu atur kembali langkahmu bersama titipan iman dan mulakan dengan langkah yang baru. Sedangkan sang jentayu yang kepatahan sayapnya masih bisa hidup bertongkat paruh apatah lagi kau yang dianugerahkan akal fikiran. Jangan bersedih wahai wanita andai apa yang kau ingini tidak kau beroleh di dunia, syurga itu sentiasa menanti mu. Bulatnya iman dan takwa sumaiyah ketika di hunuskan tombak ditubuhnya, demikian jugalah bulat iman mu harus kepada pencipta mu.
Peganglah kata kata ini, "kau sebenarnya tidak akan tersasar seandainya keimananmu kau jadikan sebagai tunjang dalam kehidupan".
Wanita, biar tawadukmu lebih menggungung daripada kejelitaanmu, biar keayuan mu terpancar dek kerana lemah gemalainya perilaku, biar kebijaksanaan mu terpampang oleh tingginya ilmu mu. Jangan sesaat pun kau lupa setianya masyitah pada Tuhannya, agungnya kasih khadijah kepada agamanya dan perjuangan srikandi srikandi agama terdahulu. Jadikan agama mu sebagai tunjang yang memperkasakan akidah mu, biar kesabaranmu manjadi benteng perjuanganmu dan lebarkan iman mu dengan sejuta lapis sifat mahmuda. Jadilah kita wanita paling bahagia.
credit to kisah cinta :)

Thursday, 3 November 2011

saya perlukan awk dlm hidup saye

I want to be the best for you because I think you are my inspirationyou I want you to know that I do not want to go far from your lifeeven though sometimes I know I always have a sore right your heart and make you involuntarily sad and feel satisfiedbut Iwant you to know that my love for you will never change for good, I do promise I will bethere for you, to guard youlove you and always togetherand live happily togetherwith you,

Wednesday, 2 November 2011

just for you mr gendut sayang


aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu

seluruh tubuhku terpaku dan membisu

detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu
gendut , saye sayang awk , gn tgl kn saye :)

berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku
saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)
agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku
thnks sudi mmbhgyekn saye :)

tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu

saye syg sgt kt awk
berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

Saturday, 29 October 2011

tentang kami lagi :)

farhanabilah azman syg awk lha
mohamad hisyamuddin sulaiman
arini kua ng my sayang si buncit bucuk , wahhh rindu gyle kt dea , rase mcm nak peluk jea tanak lepas , ngehh :)
saye sayang awk sangat , saye tanak hilang awk , even kadang2 kite gaduh , tp saye harap sgtt yg kite tak kn bpisahh , saye nak hidup dgn awk , sbb saye sayang sgt kt awk , saye harap kite akn bsme smpai bbile okay , ng saye jnji akan cube mhmi awk , ng cube ikot kple awk , even kdg2 hati saye sakit , tp saye sgup buat sume ni demi awk , untuk tgk awk bhgye ng tgk awk gembire :) saye akan try btahan demi hubungan kite , ng demi awk sayang, saye akan try jd mcm mane yg awk nak , saye harap awk hargai, saye tau awk baik , ng awk tak mao sakitkn hati saye ,tp dlm mse yg same awk ego , awk tak tnjukkn semua ni kan , saye nak kite sntiase bbhgye , even kite jauh :(  ingatkn lagu frst kite kenal :)

gemuk2 saye awk syg jugakkn, wakaka :)

saye sayang awk muncett :)
 Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

credit to mohamad hisyamuddin bin sulaiman :)

Friday, 28 October 2011

sedap nye bile makan hati kn !!

mugkin akuh tlampau mdesak dea , ng mgkin akuh tak brhak untuk tegur dea , yepp akuh tak bhak nak pbtolkn yg salah , ape yg akuh mmpu lakukan diam diri , menangis , makan hati smpai mmpos !! , ye 2 jea yg akuh perlu lakukan untuk akuh , dea , dan hubungan akuh dgn dea , akuh akan diam lepas ni , ngan takkn keluh ng komen ape2 lg pasal kw , akuh dah btahan slme ni smte2 untuk tgk kw bhgye , tp ape yg kw lakukan arni buat hati akuh sakit dan tawar hati dgn kw , ye mgkin akuh tak ptot mghrpkn cnte ng syg kw lg , sebab slme ni punn tak gune cnte kn org yg tak sygkn kite , huh , akuh dah tak mmpu nak pndm sakit hti ni semua sebab akuh jugak ade perasaan , bukan binatang ! dah lha akuh dah tak ade mood nak tulis kt sini, now akuh nak nangis smpai mmpos !

Thursday, 27 October 2011

wanita memerlukan lelaki :)

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.
Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.
Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?
Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.
Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.
Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.
Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.
Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.
Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.
Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.
Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.
Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.
Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.
Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.
Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.
Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.
Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.
Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.
Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.
Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.
Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.
Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.
Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.
Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.
Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.
Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.
Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.
Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik. InsyaAllah...

perlu ke tau sape exgirlfriends/exboyfriends kekasih hati ??

Semasa saya date or bjmpe dgn kekasih hati, tiba-tiba terlintas dalam fikiran saya samada perlu ke kita tahu siapa ex-boyfriend atau ex-girlfriend kekasih kita. Hurm...memang best kalau kita dapat tahu. Tetapi adakah kita pasti yang tindakan kita tu betul.
Bagi pendapat saya, tidak perlulah kita tahu siapa bekas kekasih pasangan kita tu. Kalau tahu pun, akan buat kita berasa marah dan tak suka. Menyampah lagi ada la. Mana tak nya, buat-buatnya kita ternampak yang ex-boyfriend atau ex-girlfriend kekasih kita tu sedang syok berbalas-balas komen di Facebook mahupun Friendster, tak ke terasa hangat dalam hati ni. Haish!
Tetapi, kalau kita tahu siapa dia, mesti kita akan selidik sedalam-dalamnya pasal orang tu. Asal dia di mana, tempat tinggal dia, siapa kawan-kawan dia dan sebagainya. Kalau boleh, sampai hobi dan masakan kegemaran dia pun kita nak tahu. Kata orang, bolehlah kita lihat apa kekurangan kita dengan dia. Mana yang baik tu, kita ikut la. Yang mana tak elok tu, kita perbaiki diri lagi. Bagus juga tu.
Memang ada kebaikan dan kekurangannya kalau kita lihat perkara ini dari pelbagai perspektif yang berbeza. Tetapi terpulang kepada kita untuk memilihnya. Bagi saya, memang tak perlulah. Tak tahulah anda semua macam mana. Mungkin anda boleh kongsi-kongsikan cerita kalau ada.

Monday, 24 October 2011

imissyousayang

Oh, her eyes, her eyes, make the stars look like they’re not shining
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
She’s so beautiful, and I tell her every day
Yeah, I know, I know, when I compliment her she won’t believe me
And it’s so, it’s so, sad to think that she don’t see what I see
But every time she asks me do I look ok, I say
When I see your face, there’s not a thing that I would change
Because you’re amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you’re amazing, just the way you are
Her lips, her lips, I could kiss them all day if she let me
Her laugh, her laugh, she hates but I think it’s so sexy
She’s so beautiful, and I tell her every day
Oh, you know, you know, you know, I’d never ask you to change
If perfect’s what you’re searching for then just stay the same
So, don’t even bother asking if you look ok
You know I’ll say
When I see your face, there’s not a thing that I would change
Because you’re amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you’re amazing, just the way you are
The way you are, the way you are
Girl you’re amazing, just the way you are
When I see your face, there’s not a thing that I would change
Because you’re amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you’re amazing, just the way you are. Yeahh

Monday, 17 October 2011

mr teddy


Kamu,
Maafkan saya kerana terpaksa memendam rasa ini.
Kamu tahu,
Ianya bukanlah sesuatu yang mudah.
Tapi saya harus tegarkan hati untuk terus melalui semua ini.

Kamu,
kadang-kadang saya rasa tak kuat sangat untuk terus berpura-pura.
Kamu tahu,
Ianya amat sukar untuk tersenyum seolah-olah saya redha dengan semuanya.
Tetapi saya harus terus melawan rasa yang ada dihati ini.

Saya bukan yang sempurna.
Saya juga bukan yang menjadi pilihan utama.
Tapi kamu, saya akan sentiasa ada untuk memastikan kamu bahagia.
Biarpun kehadiran serta kewujudan saya tidak nampak di mata kamu.
Tapi saya senang andai kamu bisa terus tersenyum.


Kamu,
Saya tidak suka melihat kerutan di dahi kamu.
Serius, ianya tidak sesuai untuk kamu.
Saya akan runsing bila kamu jadi begitu.
Seandainya saya bisa memberikan senyuman saya di wajah kamu.

Kamu,
Saya harap saya dapat menemui seseorang yang akan buatkan saya lupa tentang kamu.
Kerana kamu juga dah ada pengganti dia.
Saya senang bila kamu boleh kembali tersenyum,
Biarpun yang menjadi punca senyuman kamu adalah seseorang yang lain.
Saya faham dan memahami kenapa kamu memilih dia.
Kerana kehadiran dia lebih bermakna pada kamu.
Seperti kamu menyayangi dia, seperti saya menyayangi kamu.
Bezanya, dia juga menyayangi kamu.
Tapi saya, hanya saya, diri saya, dunia saya.
Yang menyayangi kamu.
Tidak di dunia kamu.

Saya sedih sangat kamu.
Tapi saya tak boleh turutkan hati saya untuk terus bersedih.
Saya kena faham.
Dan saya kena teruskan melangkah agar saya tak terus memikirkan bahawa di dunia ini, lelaki cuma hanya ada kamu seorang sahaja.
Saya kena bukakan mata saya ini untuk orang lain.
Paling penting saya perlukan untuk ruang dihati saya untuk seseorang yang lain jugak.
Saya kena belajar menghargai.

Kata teman saya,
Saya perlu lupakan orang itu sekiranya dia tidak tahu menghargai saya.
Saya tahu. Kamu bukan tidak menghargai saya.
Cuma kamu tiada apa-apa perasaan pada saya,
Sebab itu kamu tidak ambil kisah tentang kewujudan saya.

Kamu,
Maafkan saya sekiranya suatu hari nanti saya tidak mampu teruskan memendam rasa ini untuk kamu.
Saya tak nak terus berharap kerana saya bimbang saya akan terus kecewa.
Tapi sebelum saya jadi begitu.
Saya harap kamu akan mengetahui, betapa pentingnya kamu dalam hidup saya.
Cuma saya harap saya masih bisa untuk terus mendengar nyanyian kamu kerana dengan cara itu sahaja ia dapat mengubati rasa rindu ini.

Kamu. Kamu dan kamu.
Semoga kamu menemui kebahagiaan kamu.
Semoga sahaja saya juga terus tabah dan menemui kebahagiaan saya itu.
Saya pasti mendoakan kamu dan dia :)

Sunday, 16 October 2011

tak ade bnde lain ke nak crte ?

aduhh , pasal kw lg ke akuh nak crte ?  sumpah akuh malas dok nak amik tau pasal kw , slme ni punn akuh diam jea kw canang crte macam2 kt orang lain , sebb akuh tau mag mulut kw mcm tu , tp kn seingat akuh , dulu time first akuh kenal kw , kw tak macam gni .  sumpah akuh dah tak kenal kw lg , jauh kw berubah sekarang ? tp akuh aggp 2 dah tkdir , akuh tak kesahh dahh .  kw cakap kw nak hidup sndri kn , haa peg lha kw ng hidup kw , ehhh akuh tak penah punn kacaw hidup kw r , yg kw nak kacaw akuh lg nape ?  kite dah tak ade pape lg lha , kw dah ade dea then akuh punn dah ade org yg akuh sygg sgttt , so , please lha bhnti kaitkn name akuh or bcrte pasal akuh , akuh tak suke .  kw dah malu kn akuh 2 , cukup lha kn , skng kw nak ape lg sayy ? ape yg kw tak puas hati sangat dgn akuh ni ? akuh tak ade punn nak maki2 kw kt wall akuh bagai lha ! akuh buat some 2 tak ade kne mgne ng kw , kw jgn nak perasan sangat okay ! akuh dah tak ingat2 lg lha kt kw , takkn akuh nak tulis pasal kw , ehh please lha , kw ng akuh dah bmusuh skng , so ape yg kw nak kw dah dapat kn ? kw nak ape lg sayy ? biarkn lha akuh ng hidup akuh , takpyh nak nagu2 dgn org lain , memang akuh bukan baik , akuh jahat , tp sekurang2 nye akuh tak penah nak canag keburukan org lain lha , p.k r sikit org lain punye perasaan , even org lain tau kw malaikat kn , baik sangat kn ? kw cakap smpai mmpos kw bnci org mcm akuh ? ha , bagos lha , akuh punn tak heran ng tak luak , bukan nye akuh mati punn kw cakap mcm 2 , kw cakap lg , yg kw myesal bole couple balik ng akuh ?  akuh 100000000x myesal bole sayang balik lha kt kw , so jgn ngad kw sorang yg myesal . akuh tak mtk punn kw trme akuh slme ni , tp kw ngt lha balik kn ape yg kw buat !  akuh malas nak crte , sbb akuh tanak buruk2 kn kw , tp akuh tak sgke kw buruk2 akuh smpai mcm ni knn ?  lantak kw , kw cakap kw dewase kn ? ha , fikirkn lha mgunekn fikiran dwse kw 2 okay !  mag akuh sayang kw , tp 2 dulu okay . skng dah takade lg dahh , so jgn harap akuh nak story pasal kw lhaaa , come onn masing2 dahy ade kbhgyann sndri ape !

Friday, 7 October 2011

mesti boleh lupekan dia..

Biasa la bila bercinta semuanya indah… Memang tak dapat lupakan si Dia. Makan ingatkan si Dia, tidur ingatkan si Dia, mandi ingatkan si Dia… Boleh kata dalam apa jua hal pun memang teringatkan si Dia la.
Tapi masalahnya bila dah putus cinta pun masih ingatkan si Dia. Susah nih… Jadi di sini ada sedikit tips kepada sesiapa yang ingin lupakan si Dia kamu.

Terima Hakikat
 
Pertama sekali and perlu menerima hakikat si-Dia anda bukan lagi milik anda. Anda perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.

Melarikan diri

siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda. Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jauh dari tempat anda dan rehatkan minda anda. Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda.

Luahkan perasaan anda

Emmm luahkan perasaan anda kepada sahabat karib anda. Mungkin dia tidak banyak membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan anda akan dapat menghilangkan tekanan anda.


Anda pula dengar luahan mereka
 
Apabila anda mendengar luahan rakan anda sekurang-kurangnya anda tahu bahawa anda bukan seorang sahaja menerima nasib yang teruk .

Ingat dekat orang lain
 
Masih tak dapat lupakan si Dia? Urghhh susah nie. Macam nie la kalau masih teringatkan si Dia kenapa anda tak cuba ingat dekat orang lain… Ahli keluarga ke, artis ke, idola ke, tapi kalau boleh jangan cuba untuk teringatkan kawan sejantina anda… Bahaya tu karang jadi lain lak.

Buang jer hadiah tu
 
Bunga ke… Jam ke… Penanda buku ke… Novel ke… Anda buang sahaja hadiah tu… Mungkin ia seperti anda tidak menghargainya namun itulah yang terbaik. Atau anda pulangkan kembali hadiah itu kepada si Dia. Walaubagaimanapun jangan jual hadiah itu kerana anda seperti menghina pemberian si Dia. Dan satu lagi kalau si-Dia bagi anda hadiah seperti rantai emas berjumlah RM5000 saya rasa takyah laa buang hadiah tu.

Berdoa & Bertawakal
 
Ini adalah solution yang terbaik dan potion bagi segala-galanya. Berdoa lah kepada-Nya agar diberi kekuatkan jiwa dalam menghadapi dugaan dalam kehidupan dan diberikan pasangan yang serasi.

Thursday, 22 September 2011

kisah aku


Kisah Cinta ini telah disampaikan oleh Nurul Athira melalui kiriman email.
Seringkali kita dengar dan seringkali juga kita baca, pertemuan pertama berlaku dengan penuh romantis. Mata bertentang mata, kulit tersentuh kulit, proses pelanggaran yang tidak disengajakan dan banyak lagi detik-detik romantis yang pasti membuai perasaan setiap pembaca.
Detik pertemuanku tidaklah seromantis cerpen-cerpen cinta, tidak seromantis puisi nan indah. Pertembungan kami hanya biasa, normal. Pertama kali aku melihatnya ketika pendaftaran kem, hanya satu perkataan yang singgah di benakku, "pelik". Dengan seluar pendek '3 suku', dan topinya yang sangat tidak 'cool', dia nampak aneh. Dan dia juga jujur memberitahuku, dia melihat kelibat singa di wajahku pada ketika itu. Aku tertawa mendangar pengakuannya.
Pertemuan yang berlaku sewaktu kem tersebut telah mencipta satu hubungan persahabatan yang baru. Sejujurnya, aku tidak ingat bagaimana kami boleh menjadi rapat. Apabila aku cuba ingat kembali saat kami mula mesra, imej kami ketawa terbahak-bahak sewaktu mendengar ceramah yang membosankan menjelma. Situasi itu aneh bagiku, kerana aku dikenali dengan sikapku yang tidak peramah, tidak mudah mesra dan sombong apatah lagi dengan orang yang baru dikenali membuatku tertanya-tanya, kemana hilangnya sikap itu apabila bertemu dengannya. Apabila aku ujarkan pertanyaan tentang perkara tersebut, ringkas sahaja jawapannya, "aku kan peramah". Mungkin juga betul. Keramahannya membuatkan aku lupa sikap durjana yang sering diamalkan selama ini.

Pada malam kem tersebut, peserta telah dikejutkan dari tidur sewaktu jam menunjukkan pukul 2 pagi. Kami disuruh berkumpul di padang dan berlakulah sesi "hentam-menghentam". Suhu yang dingin pada ketika itu, mebuatkan aku menggigil kesejukan dan mengeluh. Kebetulan, dia berdiri di sebelahku dan dia mendengar keluhanku. Dengan penuh rasa prihatin, dia menawarkan 'sweater' nya kepadaku, tetapi aku tolak. Pelik rasanya untuk aku memakai baju seorang lelaki. Memang sebelum ini, perasaanku terhadapnya hanyalah sebagai seorang kawan senior. Tetapi, pada ketika itu, perasaanku mulai berubah. Memang perkara itu nampak remeh, tetapi entah kenapa, aku terharu dengan keprihatinannya.
Selepas kem tersebut, aku menganggap persahabatan kami akan turut berakhir. Nyata aku silap meneka. Beberapa minggu selepas kem tersebut, dia menghubungiku. Kami bersenda riang dan bergelak ketawa. Kami tetap berhubung selepas itu. Posisi aku dan dia sebagai AJK dalam sebuah organisasi, membuatkan kami sering bekerjasama antara satu sama lain. Setiap kali peperiksaan menjelma, dia akan menghantar "ugutan-ugutan" yang sangat tidak digeruni untuk menaikkan semangatku. Antara ugutannya yang masih aku ingat hingga ke hari ini, "buat betul-betul. Senang je exam tu. Kalau tak score, aku bunuh kau.".
Setiap tahun pengajian aku jejaki dengan perasaan yang berkobar-kobar. Namun, semakin lama, semangatku makin hilang. Proses pembelajaran yang sangat memenatkan, seringkali membuat aku stress. Apabila aku bercerita tentang masalahku, dengan selambanya dia mentertawakan aku. Walau begitu, aku tetap bercerita dan dia tetap tertawa. Aku tidak pernah ambil hati, malah senang dengan sikap riangnya.
Dia juga sering menolong untuk menaikkan nama aku di tempat pengajian. Berkat pertolongannya, aku berjaya menjadi pengerusi hasil undian ahli-ahli di sebuah organisasi yang aku ikuti. Pada saat itu, aku mengangkatnya sebagai hero dihatiku. Perasaan sayang kepadnya makin mekar.
Masa berlalu dan tibalah aku di tahun akhir pengajianku. Kelibatnya tidak lagi boleh aku jumpa kerana sesi pengajiannya sudah tamat. Aku menganggapnya sebagai satu hikmah, supaya aku boleh menumpukan perhatian kepada pembelajaran. Namun, sekali lagi aku silap. Dia tetap muncul dalam hidupku. Sms manjadi penghubung. Dia dan kawan-kawannya turut turun padang untuk menjadi sukarela dalam aktiviti yang dikendalikan aku. Kawan-kawannya sering mengusik kami berdua. Ungkapan "siapalah Firdaus tanpa Ayrin, siapalah Ayrin tanpa Firdaus" sering menjadi ayat untuk mengusik. Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa malunya aku ketika itu. Perbuatan mereka seolah-olah mereka tahu akan isi hatiku. Dia tidak menunjukkan apa-apa reaksi terhadap usikan itu dan hanya maintain cool. Sewaktu kami berbual-bual, aku menanyakan kenapa dia tidak mempunyai girlfriend selama ini. Jawapannya cukup membuatku terpegun, "buat apa bercinta kalau hanya untuk suka-suka. Aku tak sanggup nak mainkan perasaan perempuan macam tu. Biarlah girlfriend pertama aku, akan terus jadi isteri aku."
Tidak lama selepas itu, dengan tidak disangka-sangka, dia kembali semula ke universiti untuk menyambung pengajiannya. Aku sedaya upaya untuk mengelak bertemu dengannya. Tapi, dia masih di situ. Kelibatnya masih aku lihat setiap hari. Dia masih menegurku, masih mengusikku. Dirinya, tidak aku layan. Alasannya, aku ingin menumpukan perhatian terhadap final exam yang bakal aku duduki.
Selepas tamat pengajianku, kami masih lagi berhubung. Dia tetap dengan usikannya. Walau aku cuba untuk menghindarinya, seringkali aku gagal. Aku perlukannya dalam hidupku. Sering teman-temanku bertanya kenapa tidak aku luahkan sahaja perasaanku terhadapnya. Aku takut! Aku takut dia akan menjauhkan diri. Aku takut untuk kehilangan persahabatan ini. Pengalaman dikeji dan dihina kerana meluahkan perasaan terhadap seorang jejaka sebelum ini membuatkan aku sedar, aku tidak layak untuk mengharapkan cinta mana-mana lelaki. Biarlah aku simpan perasaan ini, asalkan aku tidak dihina lagi sedemikian rupa. Aku tidak sanggup untuk dikecewakan sekali lagi.
"Fir, engkau tahu tak kenapa aku respect dan suka sangat kat engkau? Kau tak pernah hina rupa fizikal aku. Kau tak pernah cerca aku. Walaupun aku selalu merendah-rendahkan diri aku sendiri, kau akan menaikkannya kembali. Walaupun aku tak dapat nak memiliki hati kau, aku dah bahagia sekarang sebab kau sanggup jadi kawan baik aku. Terima kasih Fir.."
Hingga kini, kami masih lagi berkawan. Masih lagi bergelak ketawa. Dirinya masih lagi solo, entah apa yang ditunggunya. Apabila aku bertanya tentang perkara tersebut, dia hanya ketawa. Untuk aku, aku masih lagi di sini. Aku masih lagi di sampingnya sebagai seorang teman baik yang sanggup melakukan apa sahaja demi kebahagiaannya. Aku tidak pasti bagaimana orang akan menafsir cerita ini. Yang aku tahu, ini kisah aku dan aku jujur mengenainya.

Tuesday, 20 September 2011

hubungan tak kekal lame :(


1. Menipu
Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.
2. Harapan / Kebebasan
Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.
3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan
Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.
4. Mengungkit Hal Yang Lalu
Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.
5. Berbeza Pendapat
Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.
6. Status Yang Tinggi
Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.
7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati
Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.
8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak
Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.
9. Kawan-kawan dan Keluarga
Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.

about love :)


my bantal busuk ng tedy bear bella shanana punye :)
jangan curik taw .
tgk saje , pgg pun jgnnn.
1. Adalah sesuatu yang menggembirakan apabila kamu menyatakan bahawa hanya dia seorang saja yang kamu cintai untuk selama-lamanya dan tidak akan ada duanya.

2. Lebih menarik apabila kamu sekali – sekali mengirimkan kartu ucapan hari – hari special untuk si dia dengan buatan tangan kamu sendiri. Dihari – hari biasa juga kamu boleh meluahkan perasaan cintamu padanya.

3. Setiap saat kamu harus mengingatkannya dalam sebarang pekerjaan yang kamu lakukan. Percayalah apabila kamu mengingatinya si dia juga pasti akan mengingatimu.

4. Sentiasa berkongsi rahsia dengannya. Si dia akan merasakan dirinya amat penting dalam hidup kamu kerana dalam semua hal kamu tidak pernah berahsia dengannya.

5. Setiap kali si dia melakukan kesalahan jangan sesekali merendah-rendahkannya. Tugas kamu adalah memberi dorongan padanya agar memperbaiki kesalahannya, bukan membuat dia lebih merasa rendah diri.

6. Jangan malu untuk mengatakan bahwa kamu merindukan dia selalu, saat dia tidak ada disamping kamu, dan tidak bisa melupakan walaupun sesaat.

7. Jangan terlalu berlebihan dalam penampilan atau dandanan kamu sehingga membuat si dia bosan sama kamu.

8. bagi hadiah. bukan dari lelaki sahaja.dari perempuan pon boleh. tidak ada salahnya bila perempuan sesekali memberikan si dia hadiah.Begitu juga dengan lelaki yang sudah memahami perempuan suka dengan hadiah. Maka hatinya akan berbunga.

9. Janganlah terlalu kecewa jika si dia lupa melakukan sesuatu yang kecil untukmu.manusia may do mistake..tp jangan selalu..!

10. Jangan bandingkan dirinya dengan siapa pun, kerana si dia akan menganggap kamu lebih suka orang lain.yang ni pantang untuk lelaki kot kn..?he

11. Rayakan hari ulang tahunnya, berikan kejutan, dan ubahlah suasana yang berbeza setiap tahun.

12. Belajarlah membuat keputusan sendiri, jangan hanya menyerahkan kepadanya bulat-bulat untuk membuat keputusan.matang la sikit..kn..?he

13. Jangan selalu menganggap si dia bisa membaca semua yang ada dalam hatimu. Belajarlah berterus terang.penting ni..~

14. Setiap malam hubungi si dia untuk mengucapkan selamat malam.

15. Jika dia mengajak kamu tengok movie, tidak ada salahnya kamu yang membeli minuman dan makanan ringan.

16. Hargailah privasi nya jangan sesekali geledah baca smsnya.

17. Jika ada kesempatan waktu, ajaklah si dia keluar.

18. Jika kamu mempunyai lesen memandu janganlah biarkan hanya si dia sahaja yang memandu. Tawarkanlah bantuan kamu untuk membantunya memandu. Tidaklah si dia rasa seperti pemandu.hehe

19 Berikan nama panggilan yang mesra tetapi hanya kamu berdua saja yang mengetahuinya.

20. Apabila terjadi perkara yang memalukan pada dirinya, berpura-puralah kamu tidak mengetahuinya.ok..? =)

Monday, 12 September 2011

study hard , study smartt.. puiihhhhh lha!!!








bace some tak masok otak lha, hadude .  jwb jealh hape2 yg ptot2.
jum tdo bsme my sayang .

Sunday, 11 September 2011

second gathering with amico felice family batu pahat

meimei rawks

intan najlaa

sofea hudson

jazlin nasuha

si cumell , intan.
iloveyou

you cumell gyla.





beramai2 peg gathering kt mall , seronok gyla kott bole jmpe buda2 lainn , huhuhu. segan gak cuz mag tak kenal semua , tp yg pnting nice to meet you all , suke gyla. masing2 sporting ng gyla2, 1 kple ahhh , takpe third gathering bole jmpe lg knn , hehhehhee, btw , ilove you all .
copyright@segale yg tcatat hak milik kami brdua bellasudin